Selecteer een pagina

Je hoort de term online marketing de laatste tijd steeds meer. Niet zo gek, aangezien er steeds meer ondernemers overstappen van offline verkopen naar online verkopen. Toch is het voor veel ondernemers lastig om te bepalen wat er nodig is voor online succes. 

1. Ga een samenwerking aan

De beste methode om succes te behalen met online marketing is door een bureau in te schakelen. Echter heeft niet iedere ondernemer budget om de gehele online marketing uit te besteden aan een partner. Ga daarom een samenwerking aan. Er zijn voldoende marketingbureaus die graag met jou samenwerken. Zo kan jij zelf aan de slag op basis van de opdrachten die jij krijgt van de specialisten. Het schrijven van teksten is iets dat jij als ondernemer prima kunt doen, maar dan moet je wel weten welke keywords je moet gebruiken voor het beste resultaat. De specialisten op het gebied van seo optimalisatie kunnen daarom een mooie planning voor je maken zodat jij precies weet welke woorden er in de tekst moeten komen. 

2. Verdiep je in de materie

Je kunt er ook voor kiezen om jezelf te verdiepen in de materie. Op internet is er genoeg te vinden over SEO, SEA en Social. Als jij voldoende tijd hebt om je hier in te verdiepen kun je zelf ook prima een start maken met de online marketing van jouw website. Houd er rekening mee dat zeker SEO tot 3 maanden in beslag kan nemen voordat je de eerste resultaten ziet. Wil jij direct resultaat? Dan is online adverteren meer iets van jou. Houd er echter wel rekening mee dat je hier aanvullende budget voor nodig hebt, en dat dus ten koste gaat van je marges.

3. Neem een specialist aan

In plaats van jouw marketing uit te besteden bij een marketingbureau kun je er ook voor kiezen om zelf iemand aan te nemen die de online marketing van jouw website onder handen neemt. Het is wel belangrijk om iemand met ervaring aan te nemen, maar uiteraard leer je het beste door het gewoon te doen. Niet genoeg werk om iemand aan te nemen? Wellicht kan je iemand van je huidige personeel een aantal taken toewijzen. Het winkelpersoneel