Grote gegevens bieden veel winst voor bedrijven in elke markt, overal ter wereld. Enorme informatie is veel meer dan alleen maar veel gegevens, en vooral het integreren van verschillende gegevensverzamelingen zal organisaties zeker echte inzichten bieden die kunnen worden gebruikt bij de besluitvorming en om de monetaire plaatsing van een organisatie te verbeteren. Voordat we kunnen begrijpen hoe grote informatie uw bedrijf kan helpen, laten we eens kijken wat grote informatie is:

Het wordt doorgaans goedgekeurd dat enorme informatie kan worden verklaard op basis van drie V’s: snelheid, bereik en volume. Big Data (IT) Ik wil echter nog een paar V’s toevoegen om het effect en de effecten van een goed geanalyseerde enorme informatiebenadering beter te beschrijven.

De snelheid is de snelheid waarmee informatie wordt geproduceerd, opgeslagen, geƫvalueerd en ook gevisualiseerd. In het verleden was het gebruikelijk dat het gebruik van een set normaal was, elke avond en zelfs elke week een update van de gegevensbron. Zowel computers als servers hadden veel tijd nodig om de informatie te verwerken en de databases te upgraden. In het grote datatijdperk wordt informatie in realtime of bijna realtime geproduceerd. Met het schema van webgekoppelde tools, draadloos of bekabeld, kunnen makers en gadgets hun informatie doorgeven zodra deze is ontwikkeld.

De snelheid waarmee informatie momenteel wordt gemaakt, is praktisch ongelooflijk: elke minuut publiceren we 100 uur video op YouTube. Bovendien worden er elke minuut meer dan 200 miljoen e-mails verzonden, worden ongeveer 20 miljoen foto’s bekeken en 30.000 op Flickr geĆ¼pload, worden bijna 300.000 tweets verzonden en worden er ook bijna 2,5 miljoen vragen op Google gedaan.

In het verleden waren alle gegevens die werden aangemaakt gestructureerde gegevens, het was netjes geschikt voor kolommen en rijen, maar die dagen zijn voorbij. Tegenwoordig bestaat 90% van de informatie die door het bedrijf wordt gegenereerd uit ongeorganiseerde informatie. Informatie vandaag is beschikbaar in veel verschillende stijlen: gestructureerde informatie, semi-gestructureerde gegevens, ongestructureerde gegevens en ook ingewikkelde georganiseerde informatie.

Er zijn veel verschillende soorten gegevens en ook elk van deze soorten informatie heeft verschillende soorten evaluaties of verschillende hulpmiddelen nodig om te gebruiken. Sociale media zoals Facebook-berichten of tweets kunnen verschillende inzichten geven, zoals evaluatie van uw merknaam, terwijl sensorische gegevens u zeker informatie bieden over hoe een product wordt gebruikt en wat de blunders zijn.