Selecteer een pagina

SEO is voor iedere website een belangrijk onderdeel. Je wordt er als beginnend website-ondernemer mee doodgegooid wanneer je op zoek bent naar tips voor een goed lopende website. Maar waarom is SEO dan zo belangrijk. Ook wordt je vaak gewezen op het feit dat data heel belangrijk is voor het bevorderen van de SEO en het website verkeer, maar waarom is dat dan zo?

 

SEO verhoogt website traffic.

Wanneer men meer tijd besteed aan de SEO dan heeft dit vaak meer websiteverkeer tot gevolg. In de meeste gevallen is het zo dat het verkeer beter converteert vanuit de resultaten vanuit web zoekmachines zoals Google, dan dat dit gebeurt via sociale media. Dit is simpel te verklaren, wanneer men bezig is met een zoekmachine, dan is men bewust op zoek naar een bepaalde term die een bepaald onderwerp of product betreft. Op sociale media zitten mensen daarentegen in hun vrije tijd, en dit doen zij gewoon omdat ze willen kijken hoe het er met de rest van de omgeving voor staat.
SEO is dus belangrijk omdat dit leidt tot meer websiteverkeer, met SEO richt men zich op betere vindbaarheid in de zoekmachine. En dit is op zijn beurt dus weer belangrijk omdat mensen bewust ergens naar op zoek zijn, daar moet je dan op inspelen!

 

Data komt al gauw in het spel.

Wanneer je een website wilt bouwen dan is een van de doelen dus een goede SEO score. Om dit goed te kunnen verwezenlijken is inzicht nodig. SEO staat immers voor ‘’Search Engine OPTIMISATION’’, je bent dus constant bezig met het zoeken naar verbetering, en voor verbetering is inzicht nodig. Men moet beslissingen maken door middel van kennis die men krijgt via data en niet op onderbuikgevoel. Hier gaan veel mensen de fout in.

 

Data is precisie.

Enen en nullen liegen nooit, en gevoel kan nog wel eens bedriegen. Wanneer je data tools op je website toepast dan heb je altijd volledig inzicht in wat er gaande is. Hiermee kun je behoorlijk diep in gaan op allerlei soorten factoren. Je kunt in grote lijnen zien waar het juist hartstikke goed gaat, maar ook waar het nog compleet misgaat en ook waar wellicht lichte verbeterpunten aanwezig zijn. Met data heb je zo veel inzicht dat de juiste conclusies trekken geen grote opgave meer is.

 

Je bent nooit helemaal klaar.

Velen vragen zich af of je ooit kaar bent met het verbeteren van de SEO, het antwoord hierop is NEE in hoofdletters. Er is altijd ruimte voor verbetering, perfectie bestaat nooit, je kan echter wel je best doen om dit te naderen. Zelfs wanneer de verbeterpunten nog zo klein zijn, iedere verbetering is mooi meegenomen. En ook toegepaste verbetering opent vaak weer op zijn beurt opnieuw ruimte voor andere verbetering.
Niet alleen de SEO, maar ook het gebruik van data kan worden verbeterd. Wanneer je steeds vaker en vaker data gebruikt, dan kun je gegeven data steeds beter benutten om te blijven verbeteren. Dus zelfs op dit soort punten is verbetering altijd mogelijk.

Bron. Heers.nl